25 февруари 2014

Най-сетне на концерт на Sentimental Swingers, ура! :-)

Не съм силно джазово ориентирана личност, но никога няма да забравя времената, когато с Петенцето почти не пропускахме джаз концерт в кьолнското Musikhochschule. Там слушахме всякакъв вид джаз и тази музика някак си успя да ни влезе под кожите. И то не само заради симпатичните студенти-изпълнители. :-) Най-готиното на джаза е, че е музика със собствен живот - дори класическите парчета подлежат на всякакви интерпретации, винаги има мегдан за музикантите да добавят нещо свое, свиренето е интерактивно, публиката участва, нещата се развиват пред очите и ушите ти. Преди да чуя студентите в Кьолн, бях скептична към импровизациите, но установих, че това също е нещо, което си струва да се чуе - когато е направено добре, естествено. :-) И понеже джазът за мен е нещо живо, рядко си пускам записи. Понякога с носталгия си припомнях кьолнските времена, но така и не бях слушала джаз на живо в България. Преди три години с Иван и Ясен попаднахме на джаз фестивала в Докторската градина, където измежду другите музиканти ни допаднаха Sentimental Swingers с Михаил Йосифов Секстет. Оттогава все се каня да отида на техен концерт и все не си осъществявах докрай намеренията. И добре че все пак моментът дойде. :-) В събота милите дами и господа музиканти направиха концерт, посветен на младите и по-възрастни техни фенове, в подходящ ранен час (19), за да мога и аз да цъфна пред сцената да ги послушам. Оставих момчетата да се забавляват без мен, а аз поседнах на една маса с трима пенсионери (много въодушевени) в "Студио 5" и го ударих на живот с коктейли и музика. Ееее, направо се върнах в младостта! :-) Изпаднах в пълно музикално доволство и просто не можех да се начудя на много от хората, които слушаха напълно неподвижни, дори без да потропват с крака. Как може Деси Андонова да ти пее "Blame It On The Boogie" с култовата фраза "I just can't control my feet", а ти да стоиш неподвижен като статуя, като да си на концерт с класическа музика? Е, за радост имаше и танцуващи - особено присъстващите в клуба деца здравата се разкършиха. :-) Веселието беше пълно. Ето ги Sentimental Swingers, нямам търпение пак да ги видя и чуя на живо! Ама следващия път ще взема и други баби (и/или дядовци) с мен. :-)

Няма коментари: