09 октомври 2011

Ясенски

"Аз дедъм аука" = "Аз ям ябълка"
"Мама деде коса" = "Мама яде спагети"
чаф = вафли
диндълчето = пумпалчето
жучето = жълъдчето

...
Ясен е при баба си, в стаята е пуснат телевизорът. Ясен влиза, поглежда го и констатира със сбърчени вежди: "Пъуни гупости". Обръща се с гръб към телевизора и започва да си играе с влакчетата.

...
Разправям на Ясен: "Сега е есен. През есента листата на дърветата стават жълти. Става студено, започва да духа вятър, да вали дъжд..." Той добавя: "И песенцата тоят къчики" (= "И прасенцата си строят къщички").

...
През миналия месец Ясен имаше обичай да се жалва, когато го карахме да прави неща, които не иска, по следния начин: сбърчва си челото и с най-възмутен и огорчен тон казва: "Не е вярно! Не е честно!"
Например:
"Ясенчо, ти сега ще лягаш да спиш, нали? - Не е вярно! Не е честно!"
"Ясенчо, хайде влизай в банята да те къпем. - Не е вярно! Не е честно!"

И така нататък.

...
Чакаме да минем границата от Албания към Гърция. Ясен седи и зяпа през прозореца. По едно време възкликва: "Ау, какъв ужасен чичко!" И наистина си беше ужасен. :-) Само дето не беше чичко, а някакъв кльощав младеж с големи слънчеви очила и коса като четка.

...
Предлозите на Ясенчо:
"Искаш ли момогнеш я Ясенчо?"
"Седнем ма масата."
"Това е колата та тати."
"Отиваме ба баба."
"Аз пипиш косата ма мама."

...
Движим се по Околовръстното, шофьорите натискат клаксоните, а Ясен като виден умиротворител разправя: "Кокойно, кокойно" ("Спокойно, спокойно").

...
Най обичам, когато Ясето дойде при мен, гушне ме и ми каже: "Мамо! Ти си папасен!" (Мамо, ти си прекрасна").

Няма коментари: