05 януари 2014

Коледните сладки


Тази година пак спазихме традицията. Тя започна нейде в далечните дни, когато учех немски в гимназията и си мечтаех за немските коледни базари, греяното вино, захаросаните бадеми и Plätzchen, коледните курабийки. Аз все още не съм виждала на живо истински коледен базар (освен ако не броим този в София). Но пък курабии! С майка ми се вживяхме в темата и от онези отдавнашни времена всяка година преди Коледа се събираме на сладка приказка и пекарство. Ние двете печем основните количества, после аз допълвам, понякога с участието на Ясен и Иван.
Тази година пак се придържахме към многократно изпитани рецепти - меденки, кантучини, бахарени сладки. А пък аз допълнително изпробвах три рецепти, които също много ми харесаха: меденките от "Малка книжка за Коледа" на Ирина Катеринска (те са по-скоро масленки с мед, отколкото най-типичните медени сладки), ментово-шоколадените сладки и рецептата за джинджифилови къщички и свещници (макар че не правих нито къщички, нито свещници, просто курабии в различни форми) на Ирина Купенска. Ментовите станаха много свежи и приятни, а другите имат чудесен джинджифилово-меласен вкус. Досега не бях правила сладки с меласа и ефектът ми хареса.
Повечето се раздадоха и изядоха, останаха по няколко от меденките и от меласените. За следващата Коледа мисля да изпробвам още нови рецепти. :-)

Няма коментари: